تحلیل بازار فولاد جهانی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، از اواخر هفته گذشته وضعیت قیمت سنگ آهن وارداتی در کشور چین مطلوب شد و به حدود ۶۹ دلار در هر تن خشک سی اف آر رسید. علاوه بر این، طی هفته گذشته میزان موجودی بنادر سنگ اهن در این کشور کاهش یابد و کارخانه های بسیاری سعی بر خرید این محصول داشتند تا بتوانند در تعطیلات اکتبر از کمبود احتمالی مواد اولیه سنگ آهن جلوگیری کنند. در نتیجه طی هفته جاری احتمال مسکوت ماندن بازار بسیار بالاست.

همچنین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد در ایران از حدود ۳۰,۷ دلار به ۲۸.۹ دلار در هر تن  فوب کاهش یافت. طبق بررسی های صورت گرفته، قیمت سنگ آهن هماتیت خلوص ۶۱ درصد در کشور پس از ۱.۷۰ دلار کاهش به قیمت ۲۵.۲ دلار در هر تن فوب رسید.

خبر های بازار فولاد حاکی از ثبات بازار واردات قراضه در ترکیه می باشد. در این کشور قیمت قراضه کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ در حدود ۳۲۱ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد که این میزان در مقایسه با آخرین نرخ اعلامی نوسان زیادی نداشته است. همچنین در جنوب شرق آسیا قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ ۸۰ کانتینری وارداتی، ۳۳۲ دلار در هر تن سی اف آر تایوان اعلام شد که نشان از ثبات قیمت این محصول می باشد.

بازار داخلی و صادراتی بیلت ترکیه در هفته گذشته روندی کاهشی داشت. زیرا میزان تقاضا برای این محصول کاهش یافته بود. قیمت صادراتی این محصول پس از ۵ دلار افت، به قیمت ۴۸۵ تا ۴۹۵ دلار در هر تن فوب رسید. همچنین قیمت این محصول در بازار داخلی بطور میانگین در حدود ۴۸۳ تا ۴۹۰ دلار هر تن فوب گزارش شده که کاهش ۶ دلاری را به ثبت رسانده است.

قیمت میلگرد نیز در بازار های صادراتی ترکیه حدود ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار هرتن فوب اعلام شد اما خریدارن به دنبال نرخ های ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار بودند. در بازار داخلی ترکیه کارخانه‌ها سعی بر این داشتند تا قیمت را در ۵۱۵ تا ۵۲۵ دلار هر تن درب کارخانه نگه دارند اما تقاضا ناچیز بود و این اتفاق رخ نداد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: